Salgs- og leveringsbetingelser

Innledning

BabyDan.no eies og drives av:

Baby Dan A/S
CVR nr.: 16092045
Mosegårdsvej 5,
8670 Låsby
Tlf.: +45 86 95 11 55
shop@babydan.no

Disse salgs- og leveringsbetingelsene gjelder ved kjøp av varer på babydan.no til levering i Norge

Bestilling og betaling

BabyDan.no er åpent hele døgnet, og derfor kan du handle nesten når som helst. Men det kan skje at vi stenger butikken på grunn av vedlikehold. Du kan kun foreta kjøp når butikken er åpen og tilgjengelig.

Du skal ha fylt 15 år for å handle på Babydan.no. Dersom du er under 15 år kan du fortsatt kjøpe varer hvis du har fått tillatelse fra verge. Dersom du handler på kreditt eller ønsker avbetaling skal du ha fylt 18 år for å handle uten samtykke fra verge.

Du velger de varene du vil kjøpe, og legger dem i handlekurven. Du kan endre på innholdet i handlekurven helt til du sender bestillingen, og du kan sjekke innholdet og prisen på varene løpende.

Eventuelle ekstra betalinger, for f.eks. frakt og kortgebyrer, blir beregnet når du er klar til å betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på "Gå til kassen" (eller tilsvarende) hvor du taster inn navn, adresse, e-postadresse, tlf.nr., betalingsmetode og velger leveringsmetode.
Du kan endre innholdet i handlekurven helt frem til du bekrefter kjøpet ditt ved å trykke på knappen "Bestill og betal". Deretter går ordren din videre til Babydan.no

Betalingsmuligheter og gebyrer

Du har følgende betalingsmuligheter på Babydan.no:

  • Mastercard & Visa
  • Eurocard
  • ​​​​​​​Visa Electron
  • Klarna (Pay now)

BabyDan tar ikke gebyr ved betaling med de ovenstående kortene. Alle priser er inkl. 25 % mva. og i norske kroner.

Ved mistanke om kortsvindel kan Baby Dan A/S kreve betaling via bankoverføring.

Du har alltid rett til å angre på kjøpet ditt innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Du kan bruke dette angrerettskjemaet hvis du ønsker å angre på kjøpet ditt.

Standard angrerettskjema


Babydan.no krypterer alle kortopplysningene dine. Det betyr at uvedkommende ikke kan lese kortnummeret ditt eller annen informasjon under transaksjonen med PBS.

Les mer om sikkerhet og atferd på nettet her.

Kvittering for mottatt bestilling og ordrebekreftelse

Når du har bestilt en vare hos oss, mottar du en kvittering på at vi har mottatt bestillingen din. Det er imidlertid først inngått en bindende kjøpsavtale når du har mottatt en ordrebekreftelse fra oss.

14 dagers angrerett 

Når du handler på nett og hos Babydan.no, har du normalt 14 dagers angrerett, hvor du kan varsle oss om at du angrer på kjøpet og returnere varen til oss.

Noen varer er ikke omfattet av angreretten. Dette fremgår i bestillingsforløpet.

Angreretten løper fra den dagen du har mottatt varen. Hvis fristen utløper på en helligdag, lørdag, grunnlovsdag, julaften eller nyttårsaften, forlenges fristen til følgende hverdag. Dersom du har bestilt flere varer i én ordre, som leveres enkeltvis, eller en vare leveres i flere partier, løper perioden fra når du mottar den siste varen eller det siste partiet.

Etter at du har mottatt varene, skal du kun håndtere dem på en slik måte at du kan fastslå varenes art, egenskaper og måten de fungerer på.

Du har mulighet for å åpne emballasjen og undersøke varen.

Av hygieniske årsaker kan du imidlertid ikke angre kjøpet av visse forseglede gjenstander hvis forseglingen er ødelagt. Hvis du har foretatt en omfattende undersøkelse av varen eller varen er skadet, risikerer du å ikke få hele eller deler av kjøpesummen tilbake.


På noen varer er det ikke angrerett, eller du kan miste angreretten. Vi gir beskjed i ordrebekreftelsen hvis du har bestilt varer uten angrerett, for eksempel på grunn av varens art, eller hvor du kan miste angreretten ved å bryte forseglinger.

For å benytte deg av angreretten må du gi oss en utvetydig erklæring om dette senest 14 dager etter at du har mottatt varen. Du kan bruke dette angrerettskjemaet hvis du ønsker å angre på kjøpet ditt:

Standard angrerettskjema

Retur

Hvis du angrer på kjøpet, sender du varene i retur til:

Baby Dan A/S
Mosegårdsvej 5,
8670 Låsby

Sørg for at varene er forsvarlig pakket inn når du sender varene tilbake. Du har selv ansvar for pakken/varene frem til vi mottar returen. Ta derfor vare på postkvitteringen og ev. sporingsnummeret.

Når du angrer på kjøpet, må du betale kostnaden for å returnere varen selv.

Viktig

Vi forventer at du sender varene så snart som mulig etter du har varslet om at du angrer kjøpet, og du må sende dem i retur senest 14 dager etter at du har angret

Merk! Vi mottar ikke pakker sendt pr. etterkrav. Pakken skal sendes direkte til adressen. Pakker sendt til pakkeshop vil ikke bli avhentet.

Kjøpsdokumentasjon og returskjema

Du må legge ved en kopi av ordrebekreftelsen eller annen dokumentasjon for kjøpet ditt. Det forenkler også saksbehandlingen hvis du legger ved et utfylt angrerettskjema. Dette finner du her:

Standard angrerettskjema 

Tilbakebetaling

Vi sjekker varen etter at den er mottatt. Deretter får du tilbakebetalt beløpet du betalte til oss da du kjøpte varen.

Beløpet blir alltid overført til samme betalingsmiddel som du betalte kjøpet med. Har du f.eks. betalt med kort, tilbakeføres kjøpsbeløpet til det betalingskortet du brukte ved kjøpet. d købet.

Merk!

Du kan miste kjøpsbeløpet helt eller delvis. Det skjer hvis varens verdi er forringet fordi:

  • du har tatt varen i bruk
  • den er skadet mens du hadde ansvar for den
  • du har håndtert varen på annen måte enn det som var nødvendig for å kunne fastslå varens art, egenskaper og måten den fungerer på
  • du ikke har fulgt begrensningene i angreretten, f.eks. angående forsegling, varetype m.m.

Reklamasjon – Hvis det er noe galt med varen

Kjøpet ditt er omfattet av forbrukerkjøpsloven, herunder reglene for mangler.

Du kan velge mellom å få varen rettet, avhjulpet eller omlevert. Dersom dette ikke er mulig, kan du kreve et passende prisavslag. Hvis mangelen ikke er uvesentlig, har du også mulighet til å heve kjøpet.

Reklamasjonen må selvsagt være berettiget, og mangelen kan ikke ha oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet eller annen skadeforvoldende atferd. 

Du må kontakte oss innen "rimelig tid" 

Du må reklamere innen "rimelig tid" etter at du har oppdaget mangelen ved varen. ”Rimelig tid” er aldri kortere enn to måneder, og ikke senere enn to år etter varen er levert. Dersom varen har en forventet levetid på vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Du kan reklamere ved å kontakte oss via e-post til shop@babydan.no eller via telefon på +45 86 95 11 55.

Der får du videre instruksjoner avhengig av den konkrete situasjonen.

Varen skal sendes til:

Baby Dan A/S
Mosegårdsvej 5,
8670 Låsby

Når du returnerer varen, ber vi deg om å beskrive problemet så detaljert som mulig. Bruk gjerne reklamasjonsskjemaet vårt, som du kan laste ned her. Det er ikke et krav, men det forenkler saksbehandlingen vår og minimerer ekspedisjonstiden for reklamasjonen.

Ved berettiget reklamasjonen refunderer vi rimelige fraktkostnader

Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi naturligvis rimelige fraktkostnader for å sende varen i retur til oss. I motsatt fall må du betale alle utgifter til transport selv, herunder våre fraktkostnader for retur av varen etter undersøkelsen.

Husk at varen alltid skal sendes i forsvarlig emballasje, og sørg for å få en kvittering for forsendelsen. Du har selv ansvar for pakken/varene frem til vi mottar returen. Ta derfor vare på postkvitteringen, inkl. opplysninger om fraktkostnader og ev. sporingsnummer.

Merk! Vi mottar ikke pakker sendt pr. etterkrav eller lignende.

Personopplysninger

Du må opplyse følgende for å kunne handle på Babydan.no: 

  • Navn
  • Adresse
  • E-postadresse
  • Telefon/mobilnummer

De ovenstående opplysningene samt informasjon om hvilke varer du har kjøpt, blir lagret i 5 år fra utgangen av regnskapsåret opplysningene vedrører, jf. den danske bokføringslovens § 10. Deretter slettes opplysningene.

Hvis du oppretter en konto for å kunne foreta en selvbetjening hos oss, slettes likevel ikke personopplysningene og ordreinformasjonen med mindre du ber oss om dette.

Opplysninger blir verken utlevert eller solgt til tredjeparter, med mindre dette skjer i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvis salg av virksomheten. En eventuell utlevering i en slik situasjon, skjer i overensstemmelse med den til enhver tid gjeldende personvernerklæringen.

Som kunde har du mulighet til å få innsikt i informasjonen vi registrerer om deg, og du kan protestere mot en registrering i henhold til reglene om dette i loven om behandling av personopplysninger. Henvendelser i forbindelse med dette rettes til BabyDan via e-post på shop@babydan.no.

Informasjonskapsler 

Når du benytter Babydan.no, aksepterer du at vi bruker informasjonskapsler. En informasjonskapsel er en liten datafil som vi plasserer på datamaskinen din for å vite hva som skjer under besøket ditt og for å kunne kjenne igjen datamaskinen. En informasjonskapsel er ikke et program og inneholder ikke virus.

Klikk her hvis du vil lese om hvilke informasjonskapsler som brukes på Babydan.no og hvordan du sletter dem. Dersom du fjerner informasjonskapsler kan dette føre til at de digitale kanalene på nettsiden ikke vil fungere.

Lovvalg og verneting

Kjøp av varer på Babydan.no er underlagt norsk lov. Enhver tvist skal søke en minnelig løsning, før involvering av de ordinære norske domstolene.  

Force Majeure

Ved uforutsigbare hendelser som er utenfor vår kontroll, slik som krig, naturkatastrofer, pandemier, konflikter på arbeidsmarkedet, uteblitte leveringer fra underleverandører og lignende, fritas Babydan.no for ansvar i henhold til force majeure. Dette innebærer at Babydan.no ikke er forpliktet til å leve opp til disse kjøpsvilkårene. 

Frakt- og leveringsbetingelser


Hos Babydan.no sørger vi selvfølgelig for at du får pakken din på best og raskest mulig måte. Du kan velge mellom leveringsalternativene våre i kassen.

Vi tilbyr følgende leveringsalternativer:

  • PostNord hjemmelevering til privat adresse: 99 kroner
  • Levering til pakkeshop 59 kroner
  • Fri frakt på bestillinger over 999 NOK

Vi sender alltid forsendelsen din som privatpakke. Da er forsendelsen din forsikret, og du kan spore pakken.

Priser er eksklusiv toll og merverdiafgift.

Leveringstiden for varen

Du kan alltid se den forventede leveringstiden for varen på Babydan.no. Som standard leverer vi innen 7-10 hverdager hvis ikke annet er opplyst under den gjeldende varen.

Merk at det er generelt lengre leveringstider ved bestillingsvarer. Ved høytider og i ferieperioder må du beregne lengre tid. Leveringstiden kan være på opptil 7 hverdager. Leveringstiden beregnes fra vi har mottatt bestillingen din. Det tas forbehold om utsolgte varer.

Rettidig levering forutsetter likevel at PostNord overholder leveringstiden. Dersom det oppstår forsinkelser hos PostNord, vil dette også forsinke leveransen i forhold til den ønskede leveringsdatoen.

Babydan.no kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser hos fraktpartnere. Dersom leveringen er svært forsinket (flere dager) eller uteblir helt, sender Babydan.no naturligvis en ny leveranse uten kostnad.

Levering til visse småøyer er ikke omfattet av målsetningen om dag-til-dag-levering, da forsendelser til disse områdene i noen tilfeller kan ta to dager. Babydan.no tar alltid utgangspunkt i dag-til-dag-levering.

keyboard_arrow_up