FAQ

Har du et spørsmål? Kanskje finner du svaret nedenfor. Siden for vanlige spørsmål er den raskeste måten å få hjelp på. Her kan du lese mer om retningslinjene våre for retur, hvordan du betaler for ordren din og hvilke leveringsmetoder vi tilbyr.

Hvis du ikke finner svar på spørsmålet ditt, må du gjerne kontakte oss på [email protected] eller +45 86 95 11 55. Så hjelper vi deg så raskt som mulig.

Varer

Når en vare lever opp til en sikkerhetsstandard, betyr det at varen er godkjent etter de nyeste standardene som myndighetene har fastsatt.

For å bli godkjent må varen gjennom en lang rekke tester for å sikre at produktet tåler alt den kan bli utsatt for under bruk. Dermed kan du være helt trygg på at en vare som overholder sikkerhetsstandardene, er det sikreste valget for deg og barnet ditt.

Alle sikkerhetsgrindene og de fleste av de andre produktene våre overholder de nyeste og strengeste sikkerhetsstandardene.

Derfor kan du være helt trygg på at produktene er med på å beskytte barnet ditt. Du kan lese mer om sikkerhetsstandardene for BabyDans sikkerhetsgrinder og mange andre BabyDan-produkter på siden Sikkerhetsstandarder.

Lær mer om sikkerhetsstandardene våre

Hvis en vare er Oeko-Tex-sertifisert, betyr det at den er helt fri for helseskadelige stoffer.

Oeko-Tex er en forening av 18 uavhengige forsknings- og testinstitutter innenfor økologiske tekstiler og lær i Europa og Japan. Oeko-Tex står for å utforme testene og retningslinjene som avgjør om et tekstil- eller lærprodukt er økologisk og fritt for uønskede stoffer og kjemikalier.

Oeko-Tex Standard 100 er en av verdens mest kjente merker for tekstiler. Så hvis du ser dette merket på et tekstil, kan du være helt trygg på at det ikke inneholder noen skadelige stoffer. De aller fleste av tekstilene våre er Oeko-Tex Standard 100-sertifiserte, fordi barnas sikkerhet er det absolutt viktigste for oss i BabyDan. Du kan for eksempel kjøpe Oeko-Tex-sertifiserte ponchoer og badehåndklær her.
 

Oeko-Tex' offisielle

Hvis et produkt er laget av FSC-sertifisert tre, vet du at du kan kjøpe det med god samvittighet.

Det kan du fordi treet kommer fra en FSC-skog, hvor det ikke blir felt flere trær enn skogen rekker å reprodusere. I FSC-skoger blir også dyr og planteliv beskyttet, og de menneskene som arbeider i skogen, er utdannede og får ordentlig sikkerhetsutstyr og lønn.

FSC er en internasjonal non-profit-merkeordning for tre og papir. FSC er den eneste globale merkeordningen for tre som har bred støtte fra grønne organisasjoner som WWF, Greenpeace og Verdens Skove, sosiale organisasjoner og virksomheter over hele verden.

BabyDan er en FSC-sertifisert virksomhet, fordi bærekraft og sikkerhet for den verdenen som barna våre skal vokse opp i, er vår hjertesak. Du kan f.eks. kjøpe BabyDan TORA sikkerhetsgrind, som er laget av FSC-sertifisert bøketre.

FSCs offisielle hjemmeside

 

Hvis du trenger en reservedel til sikkerhetsgrinden din, kan vi i noen tilfeller hjelpe deg ved å sende deg en ny. Du kan kontakte oss på shop@babydan.dk.

Du må likevel være oppmerksom på at ikke alle reservedeler kan byttes ut. For eksempel kan du ikke skifte ut forhåndsmonterte plastfester, fordi de monteres under trykk. Dermed vil ikke sikkerhetsgrinden leve opp til sikkerhetsstandardene hvis du skifter ut en slik del.

Hvis du vil skifte ut en slik del, må du kjøpe en ny sikkerhetsgrind. Mangler du derimot et håndtak, er det ofte enkelt å skifte ut.

Kontakt oss på [email protected] for å få hjelp til å vurdere saken.

Reklamation og returnering

Det er veldig frustrerende å motta en pakke som ikke svarer til forventningene. Derfor vil vi svært gjerne hjelpe deg raskest mulig, slik at du kan få det du har bestilt.

Hvis pakken din har blitt skadet under frakt, kan du sende en e-post til kundeservice på [email protected]. Legg ved følgende opplysninger:

  • Ordrenummer
  • Produktnavn
  • Varenummer
  • Et bilde av emballasjen som viser adressen og pakkenummeret tydelig
  • Et bilde av emballasjen innvendig og utvendig
  • Bilder som viser tydelig hvordan varen er pakket inn – slik at vi kan se hva som har skjedd Ta gjerne et bilde direkte ned i den åpne kassen.
  • Bilder av det skadede produktet

Hvis du tror at produktet har blitt skadet før levering, kan du sende en e-post til kundeservice på [email protected]. Legg ved følgende opplysninger:

  • Ordrenummer
  • Produktnavn
  • Varenummer
  • Hvordan og hvorfor problemet oppstod
  • Bilde eller video som viser problemet tydelig
  • Bilder av hele produktet 

 

Vi jobber alltid for å behandle returvarene så raskt som overhodet mulig. Men i travle perioder kan behandlingen ta opptil 14 dager.

Så vi håper at du venter med å kontakte kundeservice til det har gått 14 dager. Da får vi bedre tid til å behandle returvarer og andre henvendelser. Refusjonen tilbakebetales til samme konto som du brukte til å kjøpe produktet.

Vi er i full gang med å behandle reklamasjonen din!

Vi behandler reklamasjoner i den rekkefølgen som de har kommet inn, og vi vil behandle saken din så raskt som overhodet mulig.

Hvis det er snakk om en hastesak, må du gjerne ringe vår kundeservice i stedet for å sende en ny e-post. Du kan nå oss på +45 86 95 11 55.

Hvis du vil bytte et produkt, må du sende det i retur. Da får du pengene tilbake, og ikke en vare i retur.

Du må selv legge inn en ny ordre for det produktet du vil ha i stedet for det du returnerte. Husk at du har 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varen din.

Har du angret på kjøpet? Ikke bekymre deg, du kan enkelt returnere varen for å få pengene tilbake. Bare husk at du ikke kan få refusjon for returfrakt. Du kan sende returvarer fra Babydan.no innen 14 dager etter at du har mottatt pakken.

Du returnerer pakken din ved å legge varene du ønsker å returnere tilbake i pakken.
Fyll ut og legg ved et standard returskjema for enklere og raskere håndtering.
Du finner standard returskjema her.

Du må selv betale kostnadene ved retur av varen når du angrer.
For at du skal bruke ønsket pakkeleverandør for returen, følger det ikke med returetikett.
Du kan imidlertid enkelt gå inn på din ønskede pakkeleverandørs nettside eller app og bestille, fylle ut og skrive ut en pakkeetikett. Ellers kan din lokale pakkebutikk hjelpe deg.

Pakken skal sendes til:
Baby Dan A/S
Niels Bohrs Vej 14
8670 Låsby
Danmark

Merk! Pakken skal sendes direkte til adressen. Pakker sendt til pakkebutikken vil IKKE bli hentet.

Lukk pakken grundig. og legg den nye pakkeetiketten du skrev ut på toppen av den gamle fraktseddelen. Det er ditt ansvar å ha en kvittering for forsendelsen.

Du får automatisk pengene tilbake senest 14 dager etter at vi har mottatt returpakken din.

Viktig

Vi forventer at du sender varene så raskt som mulig etter at du har gitt beskjed om angrerett, og du må sende dem tilbake senest 14 dager etter at du har angret.

Du kan sende en henvende til e-posten vår shop@babydan.dk. Husk alltid å gi følgende opplysninger:

  • Varenummer
  • Varenavn
  • Varens alder
  • Hvorfor du reklamerer på varen
  • Bilde av feilen/skaden (hvis mulig)

 

Fortrydelsesret

Hvis du angrer på kjøpet ditt, kan du returnere det. Da sender du pakken i retur og får pengene tilbake eksklusiv returforsendelsen.

Hvis du ønsker å annullere ordren, må du kontakte BabyDans kundeservice på [email protected]. Fordi ordren oftest pakkes og sendes samme dag som den mottas, kan vi ikke garantere at vi rekker å annullere ordren. Dersom ordren din allerede er pakket og sendt, og derfor ikke kan annulleres, kan du returnere kjøpet.

Du har 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varen. Du må selv legge inn en ny ordre for det produktet du vil ha i stedet for det du returnerte.

Vi prøver alltid å behandle returvarene dine så raskt som overhodet mulig.

I travle perioder kan behandlingen ta opptil 14 dager. Vi håper at du venter med å kontakte kundeservice til det har gått 14 dager. Da får vi bedre tid til å behandle din og andres returvarer.

Du får tilbakebetalt pengene til den kontoen du brukte til kjøpet.

Bestilling

Hvis du fortsatt ikke har mottatt en ordrebekreftelse en time etter kjøpet, bør du kontakte vår kundeservice på [email protected].

Det kan være en teknisk feil som kundeservice kan hjelpe deg med å løse.

Øv, tastefejl sker! Vi kan desværre ikke ændre oplysningerne i din bestilling på grund af risiko for bedrageri.

Hvis du har skrevet en forkert e-mailadresse, skal du huske, at du får en SMS, når din pakke er nået frem.

Hvis du vil have en ny leveringsbekræftelse eller ordrebekræftelse tilsendt, skal du kontakte vores kundeservice på [email protected].

Hvis du ikke kan få lov til at afgive din ordre, kan det skyldes flere ting.

Har du husket at udfylde alle obligatoriske felter med korrekt information? Eller har du glemt at klikke i feltet ”Jeg har læst og accepteret betingelserne”? 

Hvis du betaler med Visa eller Mastercard får du tilsendt en kode til din mobil, som du skal bruge til at verificere dit køb. Måske har du overset den?

Vi kan desværre ikke stoppe din ordre, når du først har sendt den afsted. Så gælder vores returvilkår og fortrydelsesret, som du kan læse mere om her.

Vi kan desværre ikke ændre eller tilføje noget til din ordre eller slå to ordrer sammen.

Vi vil nemlig gerne overholde vores leveringstider, og derfor håndterer vi din ordre inden for kort tid efter, at du har oprettet den.

Hvis du glemte at få en vare med i din ordre, må du lave en ny ordre.

Så snart vi har mottatt ordren din, sender vi en ordrebekreftelse til e-postadressen din.

Du får også en e-post fra oss når bestillingen din er pakket og sendt. I denne e-posten får du et pakkenummer som du kan bruke til å spore pakken din.

Hvis du ikke mottar en ordrebekreftelse, kan du kanskje ha skrevet e-postadressen feil. Hvis det er tilfelle, kan du alltid kontakte kundeservice og få hjelp. Du kan skrive til oss på [email protected].

Nei, du kan ikke bestille en vare som ikke er på lager. Du kan se om varen er på lager på hver produktside. Hvis varen er på lager, står det «På lager» ved siden av en liten, grønn prikk.

Hvis du har sett deg ut en vare som dessverre ikke er på lager, kan vi ikke garantere at varen kommer på lager igjen. Du kan prøve å undersøke om varen er på lager hos en av forhandlerne våre.

 

Når du har gjennomført betalingen, mottar du en ordrebekreftelse for kjøpet ditt. Du mottar den på e-postadressen din.

Ordrebekreftelsen fungerer både som kvittering og garantibevis. Hvis du har flere spørsmål, kan du kontakte kundeservice på [email protected].

Fragt & levering

Vi har normalt en leveringstid på 2–5 dager.


Leveringstiden beregnes fra den dagen du har sendt bestillingen.

Hvis du vet at du ikke er hjemme i det tidsrommet pakken din blir levert, bør du kontakte PostNord for å avtale at de setter pakken ved døren din.

BabyDan kan ikke gi PostNord tillatelse til å levere pakken på adressen din uten at du skriver under på at du har mottatt pakken. Det er fordi du har ansvar for varene så snart de er levert.

Pakkene våre kommer i de aller fleste tilfeller frem til tiden, men i noen perioder kan det dessverre oppstå forsinkelser, for eksempel opp mot jul.

Hvis du ikke har mottatt bestillingen din, kan du prøve å spore pakken via Track & Trace hos leverandøren du har valgt. Du bruker pakkenummeret du har mottatt i e-posten fra den valgte leverandøren.

Hvis du har problemer med å spore pakken din, bør du kontakte PostNord. Ellers kan du alltid kontakte oss på [email protected] eller +45 86 95 19 72. Så skal vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe.

Nei, vi leverer kun i Norge.

Det er menneskelig å feile. Hos BabyDan er det mennesker som pakker ordren din og derfor kan det dessverre noen ganger oppstå feil. Det er vi selvfølgelig svært lei oss for.

Hvis du mottar feil vare, kan du kontakte kundeservice på [email protected] eller ringe på +45 86 95 19 72. Så sender vi selvfølgelig den rette varen raskest mulig.

Du må sende den feilaktige varen i retur med den returetiketten du fikk sammen med ordrebekreftelsen.

Når du bestiller en vare fra BabyDan, kan du enten få den levert av PostNord til din privatadresse eller hentesteder.

Du kan se hvilken leveringsmetode som brukes til å levere ordren din, i kassen.
 

PostNord - Levering på døra: 309 NOK (Fraktprisen er inkl. obligatorisk fortollingsgebyr på 160 kr)

Fri frakt på bestillinger over 1.499 NOK

I kassen ser du hvilken leveringsmetode vi bruker for pakken din.

Under koronakrisen opplever mange virksomheter og forbrukere et høyt trykk på nettbutikker.

Det samme gjelder oss i BabyDan, men vi arbeider for fullt for å kunne levere pakken din til tiden.

Vi har også en lang rekke retningslinjer for medarbeiderne våre, slik at vi minsker smitterisikoen så mye som overhodet mulig.

Sikkerhet er vår hjertesak, og det gjelder også for medarbeiderne våre og helsen din.

Du mottar en leveringsbekreftelse når pakken sendes fra lageret vårt.

Leveringsbekreftelsen inneholder pakkenummeret ditt, slik at du kan spore og følge pakken hele veien. Du kan spore pakken din på PostNords’ hjemmeside.

Betaling

BabyDan godtar:

  • Mastercard og Visa
  • Eurocard
  • Klarna (Pay now)
  • ​​​​​​​Visa Electron

BabyDan tar ikke gebyr ved betaling med de ovenstående kortene.

keyboard_arrow_up